DM-titlen er klubbens 30. i historien, og den blev sikret efter en tæt afgørelse mod lokalrivalerne fra Tommerup.
Af: Klaus Bach Christensen, kommunikationskonsulentFREM Odense er danske mestre i vandpolo efter en dramatisk finalesejr over Tommerup.
Den afgørende kamp blev spillet lørdag den i Taastrup Svømmehal, hvor FREM Odense vandt 9-8 over Tommerup, og den odenseanske klub sikrede sig således DM-guldet og foreningens 30. danske mesterskab.
Tæt finaleserie
Finaleserien var tæt fra start til slut. Første opgør mellem de to fynske rivaler endte 11-11, og derfor var alt åbent inden den anden finale. Her fulgtes holdene ad gennem store dele af kampen, inden Frem Odense i slutfasen fik skabt den afgørende afstand.
Med mesterskabet cementerer FREM Odense sin position som den mest vindende klub i dansk vandpolohistorie. Samtidig udbygger klubben, ifølge VandpoloDanmark, sin DIF-rekord for flest danske mesterskaber vundet i dansk holdsportsidræt. Bedriften er tilmeld særligt bemærkelsesværdig, fordi FREM Odense har spillet sæsonen med et ungt hold med en gennemsnitsalder på blot 21 år.
Læs meget mere om af feringen og FREM Odenses DM-guld.
På hjemmebanen i Taastrup Svømmehal lykkedes det Swim Team Taastrup (STT) at spille sig til bronze efter en sejr på 14-9 over sidsteårs DM-vindere fra SSK Slagelse. STT slutter dermed på tredjepladsen i sæsonen 2025/2026.

FREM Odense løfter DM-pokalen.