Danmark nummer to i nationskonkurrencen ved weekendens Nordiske Årgangs Mesterskaber
09-07-2006
Af: 21
Tredje og dermed sidste afsnit af de Nordiske Årgangs Mesterskaber i svømning blev afviklet søndag formiddag. Med dette afsnit i hus sluttede Danmark på en samlet andenplads i nationskonkurrencen. Svenskerne var ikke til at nå, som dermed løb af med sejren. På forhånd var den danske trup klar over, at det ville blive svært at følge med svenskerne, hvilket træner Ricki Clausen havde forudset: - jeg vidste, at det ville blive svenskerne, vi skulle kæmpe med om den eftertragtede førsteplads, og desværre lykkedes det ikke denne gang at følge trop, lød det efterfølgende fra Ricki Clausen i Malmø. Dansk Svømmeunion er i skrivende stund ikke i besiddelse af en endelig oversigt over nationskonkurrencens resultater/point. Her henvises til den svenske hjemmeside – se nedenfor.
Søndag formiddag blev det dog til en række medaljer til danske svømmere. Her skal blot guldvinderne nævnes: Daniel Svendsen, Gentofte, 200 m individuel medley, tid: 2.11,00. Mads Sune Rasmussen, Sigma/Birkerød, 50 m butterfly, tid: 26,27.
4 x 200 m fri holdkap for drenge – Danmarks tid: 8.05,21.
Holdkappen bestod af følgende svømmere: Thomas Mosbæk, Lyseng, 2.00,02 Kristian Weber, Swim Team Frederiksberg, 2.00,80 Niklas Reuter, Triton, 2.02,50 Frederik Wørmer, KVIK Kastrup, 2.01,80